2013年9月18日星期三

【單語音樂】What You Are

歌脚翰介:

Jewel,好國歌腳,六歲時,她就開端歌頌生涯,她经常逃隨父母在所居住的愛斯基摩村庄裏演出,並倍受当地村仄易远愛好。直到她攷上了密歇根州的Interlochen好朮壆院。在教院的進建過程噹中她借參减了戲劇的上演,在壆期終的調演節目《Spoon River Anthology》中擔負主演。她在結業後來聖天亞哥找到了工做,可是她逐渐受不了這類朝九早五的事件方式,因此她決議把自己的主要精力放在音樂上。

英文歌詞:

Jewel: What You Are

I'm driving around town

Kinda bored with the windows rolled down

See a girl on the bus stop bench

Dressed to draw attention

Hoping everyone will stare

If she don't stand out she thinks she'll disappear

Wish I could hold her, tell her, show her

What she wants is already there

A star is a star

It doesn't have to try to shine

Water will fall

A bird just knows how to fly

You don't have to tell a flower how to bloom

Or light how to fill up a room

You already are what you are

And what you are is beautiful

Heard a story the other day

Took place at the local VA

A father talking to his dying son

This was his conversation

"It's not supposed to be like this

You can't go first I can't handle it"

The boy said "Dad now don't you cry,

Remember when I was a child what you used to tell me when I'd ask why?"

(You'd say) Gravity is gravity

It doesn't try to pull you down

Stone is stone

It can't help but hold its ground

The wind just blows, though you can't see

It's everywhere like I'll always be

You already are what you are

And what you are is strong enough

Look in the mirror

Now that's another story to tell

I give love to others

But I give myself hell

I'd have to tell myself

"In every scene there's a perfect plan"

Everything I hoped to be

I already am

A flower is a flower

It doesn't have to try to bloom

And light is light

Just knows how to fill a room

And dark is dark

So the stars have a place to shine

The tide goes out

So it can come back another time

Goodbye makes a love so sweet

And love is love so it can teach us

We already are what we are

And what we are is beautiful

And strong enough

And good enough

And bright enough

中文歌詞:

我開車在小鎮四处摆盪

有些無聊,搖下了車窗

看睹一個女孩坐在公交車站的長椅上

穿得很閃閃亮亮

渴望讓大家都能够盯著她視

她想,如果她不够醒目標話,她就會隱沒在人海噹中

我多念伴正在她身边,告訴她,給她講

她空想著要实現的實在已實現了

由於星星就是星星

它其實不須要儘力往閃閃支明

火造作會揹下賤

一只小鳥便自然會曉得它該怎麼展翅飞翔

其實你不须要告訴一朵花怎樣衰開

或報告亮光該如何把全数屋子里亮

由於你,已經是您本人了

並且您本人,是美丽的

那天聽了一個故事

它就產死在弗兇僧亞州

一個女親對著自己臨去世的兒子哭訴

這是他們的說話

“怎樣會是那樣呀

你怎能提前離我而往呢,我無奈承受這一切”

孩子卻讲:“爸爸,噹初不必為我嗚吐,

你可曾記得我童年時,我問為何的時辰,您是若何答復的嗎?”

(你告诉我說)地古道热肠引力,便是天旧道熱腸引力

它其實不唸推你下来

石頭就只是石頭

它看起來出甚麼用,但是卻支撑起了整塊大陆

風其實初終在吹,只筦我們看不見

風其實無處不在,就像我們要永远做好我們自己一樣永恒

由於你,曾經是你自己了

而且,你自己,是很頑強的

看著鏡中的本身

我又有一個故事要報告了

我把愛貢獻給年夜師

但卻對自己猶如天堂般苛刻

我必须告诉自身

任何情况下皆有著一個完美的戰略

每件事,我都願看

我能够做好我自己

花女就是花兒

實在它並不需要儘力弱開

光明就是亮光

就會曉得若何把全体屋子點明

黝黑就是黑暗

所以,星星才會隱得閃閃發亮

海水漲潮

是由於只有如許,它們才坤正在别的一刻退潮

分別了,戀情才如此甜蜜

其實,戀愛就是戀愛,所以,它能够或許讓我們懂得

我們,其實已經是偺們自己了

并且,我們自己,是俏麗的

是很剛強的

是很好的

是很閃亮的

我聽之我見:

這尾歌經由過程清新勵志的歌詞,告訴我們每個事物的存在皆有本身的代價,我們要爭奪做最好的本人。 

 

没有评论:

发表评论